۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

چرا شورت دختران معمولا تنگ است ؟

اگر دقت کرده باشید ، معمولا شورت دختران تنگ و چسبان است . یعنی چه دختران جوان و چه دختران نوجوان و حتی خانم هایی که سن بالا تری دارند ، معمولا همیشه شورت های تنگ و چسبان و اسلیپ می پوشند .

این موضوع حتی به یک عادت و یک کلیشه تبدیل شده است . تقریبا همه عادت کرده اند که اگر یک دختر شلوارش را دربیاورد ، حتما در زیر آن یک شورت تنگ اسلیپ چسبان باشد . تصور کردن یک دختر با شورت گشاد ، شورت مامان دوز یا شورت پاچه دار بسیار سخت است و در ذهن هر کسی نمی گنجد !

اما دلیل علمی برای این مساله چیست و چرا اینگونه است ؟ در ادامه ، به بعضی از این دلایل اشاره می کنیم .


کلیشه ای شدن و تقلید کور کورانه

مادران از دوران کودکی ، شورت های اسلیپ تنگ و چسبان به پای دختران خود می کنند . دختران ، این شورت ها را در پای دوستان و همکلاسی های خود می بینند و درباره آن صحبت می کنند . در عکس ها و فیلم ها و... هم همیشه این نوع شورت ها دیده می شود . پس یک دختر ، از روی تقلید کورکورانه و از روی عادت و کلیشه ، همیشه برای خودش شورت اسلیپ و تنگ و چسبان می خرد و می پوشد !


تنگ بودن شلوار ها

این روز ها ، شلوار های دختران بسیار تنگ است . اکثر دختر های شلوار های لی بسیار تنگ و چسبان یا شلوار های کتان تنگ و یا ساق شلواری و... می پوشند . یک شورت گشاد ، نمی تواند به خوبی در زیر این شلوار ها جای بگیرد و انسان را اذیت می کند . مخصوصا بیشتر این شلوار ها ، فاق های بسیار کوتاهی دارند و اگر شورت گشاد باشد ، لبه های آن ممکن است بیرون بزند و قابل مشاهده باشد . اصولا یک شورت گشاد ، در زیر یک شلوار بسیار تنگ ، جا نمی گیرد و این یک قانون است !
به همین دلیل ، بیشتر دختر ها به دلیل تنگ بودن شلوار مجبور می شوند شورت های بسیار تنگ و چسبان به همراه آن بپوشند .


محکم ایستادن شورت بر روی پا

اگر شورت دختران گشاد باشد ، بر اثر راه رفتن ، نشستن ، دویدن و... کم کم شل شده و از پای آن ها پایین می آید . لیز خوردن شورت و پایین آمدن آن برای یک دختر ، حالت نا خوشایندی را ایجاد می کند . ممکن است شلوار هم به همراه آن پایین بیاید ! به همین دلیل ، دختران شورت های تنگ و چسبان می پوشند تا کاملا در جای خود محکم بایستد و در طول روز و در حین کار و... از پای آن ها پایین نیاید .
البته خود شلوار و شورت باز هم ممکن است پایین بیاید . مخصوصا اگر شلوار فاق کوتاه باشد . به همین دلیل ، گاهی در خیابان دخترانی را می بینیم که شلوار خود را محکم بالا می کشند و به همراه آن ، یک حرکت خاص زیگزاک مانند با باسن خود انجام می دهند و باسن خود را محکم و سریع به چپ و راست حرکت می دهند ، تا شلوار تنگ شان را بالا بکشند و در موقعیت صحیح خود قرار دهند !


وجود نوار بهداشتی داخل شورت

چون دختران از نوار بهداشتی استفاده می کنند و هر ماه ، چند روز باید از نوار بهداشتی در داخل شورت خود استفاده کنند ، تنگ بودن شورت باعث می شود که نوار بهداشتی کاملا در جای خود و روی آلت تناسلی آن ها قرار بگیرد و حرکت نکند و لیز نخورد . اگرچه خود نوار بهداشتی گاهی اوقات دارای چسب می باشد ، اما تنگ بودن شورت نیز به این امر کمک می کند .


دلایل دیگر

دلایل دیگری نیز برای تنگ بودن شورت دختران وجود دارد . مثلا در زمستان با شورت تنگ ممکن است احساس گرما کنند . بعضی ها ممکن است عادت داشته باشند که همیشه شورت را بر روی پا و آلت تناسلی خود حس کنند . شورت تنگ ممکن است نوعی احساس خاص امنیت و آرامش و محفوظ بودن را برای بعضی از دختران به همراه داشته باشد و این حس را به آن ها القا کند که در امنیت هستند و کسی یا چیزی به آت تناسلی آن ها دسترسی ندارد .

شورت تنگ از ورود گرد و غبار و یا احتمالا باکتری و ویروس و میکروب به داخل شورت جلوگیری می کند . شورت تنگ دختران همچنین از خروج ترشحات ناخواسته آلت تناسلی به بیرون و خیس شدن شلوار کمک می کند . اگر چه ضخامت شورت هم در این مورد مهم است .

شورت گشاد ممکن است در حین راه رفتن حس شود و این حس شدن ، ممکن است دختران را اذیت کند . ممکن است لبه های آن در راه رفتن و نشستن باعث اذیت و آزار شود . مخصوصا لبه های شورت های ضخیم و گشاد ، هنگام نشستن انسان را اذیت می کند و خسته کننده است .

آیا دلایل دیگری نیز برای تنگ بودن شورت دختران وجود دارد ؟

۱ نظر:

محمد گفت...

این نکته را باید اضافه کنم که اندام تناسلی زنان در داخل بدنشان قرار دارد و در مردان در بیرون بدنشان به همین دلیل بیشترآقایان تمایل دارند از شورت های پاچه دار استفاده کنند تا تحریک کمتری ایجاد بکند که در خانم ها اینگونه نمی باشد.