۱۳۹۳ آبان ۱۲, دوشنبه

بی دی اس ام ( BDSM ) چیست ؟

بی دی اس ام BDSM نوعی خاص از علایق جنسی است .

شاید شما هم تا به حال عکس ها و فیلم های افرادی که دست و پای یکدیگر را می بندند و یکدیگر را شکنجه می کنند را دیده باشید .

این افراد به BDSM علاقه دارند ! همین !

حرف B اول کلمه BONDAGE است . یعنی بستن دست و پای یک نفر .

حرف D اول کلمه DISCIPLINE است . یعنی ایجاد نظم و انضباط اجباری و یا مجبور کردن یک فرد به انجام کار های مختلف .

حرف S اول کلمه SADISM است . یعنی سادیسم و شکنجه دادن .

حرف M اول کلمه MASOCHISM است . یعنی مازوخیسم و شکنجه شدن .

تمام این کار ها و بازی ها با رضایت طرفیت انجام می شود و هیچ گونه اجباری در کار نیست . کارهایی که باید انجام شود نیز از قبل با یکدیگر توافق می شود .

این روابط ، دو شخصیت را در بر دارد . یک نفر ارباب می شود و دیگری برده .

عده ای دوست دارند در این رابطه ارباب باشند . یعنی آن ها حکمرانی کنند و شکنجه بدهند . عده ای نیز ذاتا علاقه دارند برده باشند . یعنی دست و پای آن ها بسته شود و شکنجه شوند . بعضی ها هم هر دو حالت را دوست دارند که به آن ها سوییچ گفته می شود .

به افرادی که شکنجه کردن را دوست دارند سادیست گفته می شود . به افرادی که شکنجه شدن را دوست دارند مازوخیست گفته می شود .

البته این سادیسم و مازوخیسم را با حیطه پزشکی اشتباه نکنید . بعضی از کلمات در دو حیطه و دو حوضه تعریف می شوند و معانی متفاوتی دارند .

در حیطه پزشکی ، سادیسم و مازوخیسم بیماری هستند و به افرادی اطلاق می شود که دوست دارند بدون رضایت دیگران آن ها را اذیت کنند و شکنجه دهند .

اما در حیطه روابط جنسی ، این ها فقط علاقه های شخصی هستند . کسی که به بی دی اس ام علاقه دارد ، می گردد و کسی را پیدا می کند که علایق مشابه او را داشته باشد و یا یکدیگر دوست می شوند .

در ایران BDSM زیاد شناخته شده نیست . هر کسی نمی داند که اصلا بی دی اس ام چی هست ! برای همین به افرادی که چنین علایقی را دارند ، دیوانه و بیمار گفته می شود ! در صورتی که اصلا اینگونه نیست .

افرادی که به این روابط علاقه دارند ، سایت های مخصوصی دارند . گروه ها و انجمن های مختلفی دارند . در خارج از ایران نمایشگاه ها و موزه های مختلفی در این باره وجود دارد و برگزار می شود . همایش ها و گردهمایی های مختلف و... تنها گوشه ای از فعالیت های این افراد است .

هیچ نظری موجود نیست: