۱۳۹۲ دی ۱۷, سه‌شنبه

ساق شلواری چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

یکی از لباس هایی که این روز ها مد شده است ساق شلواری است . ساق شلواری ، نام های دیگری نیز دارد و انواع دیگری را نیز شامل می شود . مانند ساپورت ، ساق ، لگ و ... . اما همه این نام ها ، به یک چیز ثابت اشاره دارند .

ساق شلواری پوششی است که مانند شلوار بر پای انسان پوشانده می شود و معمولا دختر ها از آن استفاده می کنند . این پوشش نازک و چسبان است و به صورت کامل به بدن و به پاها می چسبد . از جنس های بسیار مختلف و متنوعی در ساخت آن استفاده می شود و رنگ ها و طرح های بسیار زیاد و نا محدودی را دارا می باشد که همه ما ، در خیابان ها شاهد آن هستیم .

ساق شلواری در چند سال پیش ، نوعی لباس برای داخل خانه بود . اما با ضخیم تر شدن و طرح دار شدن آن و با پیشرفت مد ، کم کم به خیابان ها وارد شد . حتی در فصل زمستان نیز ، با وجود سردی هوا ، ساق شلواری پوشیده می شود .

ساق شلواری ، پای دختران را جذاب تر و زیبا تر جلوه می دهد و در نگاه اول ، به نظر بسیار زیبا و خاص و تحریک آمیز می آید . اما چرا ساق شلواری این گونه است ؟ ساق شلواری چه ویژگی هایی دارد و با شلوار های جین و... چه فرقی دارد ؟

 بعضی از ویژگی های ساق شلواری :

نازک بودن :

ساق شلواری ، بسیار نازک است . حتی از شلوار های کتان و چسبان هم نازک تر است . به همین دلیل گاهی پای انسان از روی آن دیده می شود . مخصوصا در زمان هایی که یک دختر می نشیند و قسمتی ازساق شلواری مانند بالای زانو یا ران ، کشیده می شود . به این حالت ، سایه انداختن می گویند . یعنی سایه پا آشکار شده است .

چسبان بودن :

ساق شلواری بسیار چسبان است و کاملا به پا ها می چسبد . به همین دلیل فرم پاها به صورت کامل نشان داده می شود . اگر ساق شلواری خیلی تنگ باشد ، می تواند ماهیچه ها و پاهای شل و ول ! و کمی نا فرم را حالت داده و آن ها را بسیار بهتر و تحریک آمیز تر نشان دهد .


ارتجاعی بودن :


ساق شلواری کاملا حالت ارتجاعی و کشسانی دارد . یعنی کش می آید ! و به فرم دقیق پاهای انسان در می آید . وقتی انسان راه می رود ، به طور طبیعی عضلات و ماهیچه های پاها و ران های اون تکان تکان می خورند و اندکی موج دار می شود . این تکان خورد و موج دار شدن را با دقت کردن به راه رفتن افرادی که پا های آن ها لخت است می تواند به وضوح مشاهده کرد .

وقتی که یک نفر شلوار می پوشد ، شلوار به دلیل سفت بودن و ضخیم بودن ، جلوی این تکانش های موضعی را می گیرد . اما ساق شلواری با دارا بودن خاصیت کشسانی ، می تواند این تکان های عضلات را مخصوصا در قسمت ساق پا و ران ها و بالای ران و باسن را به خوبی نمایش دهد و در معرض دید عموم بگذارد .

در فرهنگ عامه ، به این حالت لمبر زدن باسن یا ران گفته می شود . ساق شلوار این لمبر زدن ها را کاملا نمایش می دهد و در برابر آن ها کمترین مقاومت را از خود نشان می دهد . این به دلیل کم بودن خاصیت مقاومت کشسانی این لباس می باشد .


دارا بودن رنگ ها و طرح های مختلف :

ساق شلواری با دارا بودن طرح ها و رنگ های نا محدود ، می تواند پاهای انسان را بسیارزیبا و خاص و قشنگ نشان دهد . اگر شما یک آجر را از کنار یک ساختمان بردارید و آن را با یک کاغذ کادوی بسیار قشنگ کادو کنید و به کسی بدهید ، طرف بسیار ذوق می کند و فکر می کند که شما عجب کادوی خوب و خفنی برایش خریده اید ! اما وقتی بازش می کند با آجر مواجه می شود !

ساق شلواری نیز دقیقا همین گونه است . دخترانی که پاهایی معمولی دارند ، با پوشیدن ساق شلواری پاهای خود را بسیار عالی تر از چیزی که هست نشان می دهند . ساق شلواری ، علاوه بر زیبا نشان دادن پا ، شما را از آن چیزی که در زیر آن است غافل می سازد .

شما اصلا و ابدا نمی دانید که رنگ پوست پای طرف چگونه است ؟ پاهای او چقدر مو دارد یا چقدر خال و کک و مک و ضایعات پوستی ، جای بخیه یا جراحی ، آکنه ، پینه ، جای سوختگی و... دارد . ساق شلواری دقیقا مانند یک کاغذ کادوی خوش خط و خال ، شما را فریب می دهد .


یکی از معایب ساق شلواری این است که ممکن است شورت شما را نمایان کند . به دلیل نازک بودن و یا کش آمدن ، ممکن است شورت شما دیده شود . حتی ممکن است چیز های دیگری مانند نوار بهداشتی ، یا لبه های نوار بهداشتی و... نیز دیده شوند . باید مواظب این سوتی ها بود !

نظر شما درباره ساق شلواری و بقیه ویژگی های آن چیست ؟!

هیچ نظری موجود نیست: