۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

حركات مادران و پدران با شورت هاي كودكان

مادران و پدران از بچگي فرزندان خود را به پوشيدن شورت عادت مي دهند . بدون آنكه بدونند شورت از كجا و چگونه به وجود آمده و خودشان چرا شورت مي پوشند . آنها اين كار را طبق رسم و عادت انجام مي دهند . مدل هاي مختلف شورت در طول زمان تغيير كرده و به صورت كارخانه اي ، رنگي و... در آمده است . اما پوشيدن شورت در طول زمان همواره يك امر ثابت بوده و هست .

وقتي مادران و پدران شورت را به پاي فرزندان دختر و پسر خود مي پوشانند ، فرزندان در ابتدا و در طول چند سال اوليه زندگي خود ، ممكن است به پوشيدن شورت عادت نداشته باشند و پوشيدن شورت براي آنها مسائل و دردسرهايي را ايجاد كند. در خيابان ها بار ها مشاهده شده است كه كودكان به خاطر نا مناسب بودن شورت به مادر و پدر خود غر مي زنند يا بد راه مي آيند يا از پوشيدن لباس هاي رويي و شورت هاي مطابق ميل پدران و مادرانشان سر باز مي زنند.

كمتر كودكي پيدا مي شود كه با اصرار پدر و مادرش مبني بر پوشيدن شورت مخالفت كند. اگر مخالفت كند ، اين مخالفت به سختي و با دعوا سركوب مي شود و در نهايت پدر و مادر او را مجبور مي كنند كه شورت بپوشد. بعضي از كودكان در خيابان و دربيرون از خانه ، از دست شورت خسته مي شوند و به پدر و مادر هاي خود بهانه مي گيرند كه شورت آنها نا مناسب است.

در اين حالت مادر ها و پدر ها سعي مي كنند شورت فرزند خود را درست كنند . مثلا شورت بچه در زير شلوار بالا يا پايين مي رود ، شورت اسليپ او در بين پاهايش گير مي كند ، پيراهني كه زير شلوار او است با شورت تداخل پيدا مي كند و يا از شلوار بيرون مي آيد ، آلت او در شورت به طرز مناسبي جاي گذاري نشده و قرار نگرفته و باعث ناراحتي او مي شود يا اينكه شورت تنگ و چسبان كودك ، در هنگام نشستن يا راه رفتن براي او مشكل ايجاد مي كند.

در اين مواقع ، والدين فرزند را در گوشه اي از خيابان نگه مي دارند و شلوار او را پايين مي كشند تا شورت او را درست كنند . آنها اين كار را در حالتي انجام مي دهند كه ديگران شورت فرزند آنها را مي بينند . آنها شلوار كودكان و دختران و پسران خود را پايين مي كشند ، با پيراهن او ور مي روند يا كار هاي ديگري مي كنند كه فرزند آنها احساس راحتي بيشتري كند .

شايد براي شما و ديگران اصلا مهم نباشد كه يك بچه چه شورتي پوشيده است . اما خود شما هم زماني بچه بوده ايد ! شما هم اين مشكلات ناشي از شورت را تجربه كرده ايد و در آخر تسليم پوشيدن شورت شده ايد. چند روز پيش در خيابان پدري را ديدم كه شورت فرزند پسر خود را كه حدود 9 سال داشت درست مي كرد . پسر بيچاره ، شورت اسليپ بسيار تنگ و چسبان پوشيده بود و وقتي آن پدر با شورت پسر خود ور مي رفت ، ديدم كه اين شورت تنگ و چسبان ، به سختي روي پاي بچه رد انداخته و پاي او را قرمز كرده است. آن پسرهم چيزي نمي گفت و مجبور بود با اين موضوع كنار بيايد.

اين حركات پدر ها و مادر ها نشان مي دهد كه فرزندان آنها ، در شورت راحت نيستند و شورت را به عنوان يك عامل اضافي و خسته كنند مي دانند . همه مردم ، عمل پوشيدن شورت و پوشاندن شورت به فرزندان خود را به صورت طوطي وار و از روي عادت انجام مي دهند و كسي به آن فكر نمي كند . بياييد كمي فكر كنيم !
فرولكسر (يك كلمه شاخص براي موتور هاي جست و جو )

هیچ نظری موجود نیست: