۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

آموزش خريدن شورت - قسمت اول

يكي از موارد بسيار مهم در حيطه شورت ، خريدن شورت است . چون اگر شما شورت نخريد ، پس شورتي نخواهيد داشت !

بعضي از افراد از خريدن شورت خجالت مي كشند و اين امر كاملا طبيعي است . چون شورت يكي از خاص ترين و در عين حال ضروري ترين البسه انسان است . در سال هاي اخير ، واردات شورت از كشورهاي همسايه نيز به شدت رواج پيدا كرده . به طوري كه در بازاي هاي مرزي ، بيشترين كالايي كه به صورت عمده و يا جزيي خريد و فروش مي شود ، شورت است ! چون واردات و فروش آن هيچ مشكلي ندارد و جاي كمي اشغال مي كند و همه انسان ها در 24 ساعت شبانه روز به شورت احتياج دارند . مثلا خود شما كه الان داريد اين نوشته رو مي خونيد ، به احتمال زياد يكي از همين شورت ها در پاي شما است !

در مورد خريد شورت ، به نكاتي اشاره مي شود كه بسيار مهم هستند و رعايت آن ها ، شما را به يك خريد موفقيت آميز و راضي كنند مي رساند ! :

از فروشگاه هاي بزرگ خريد كنيد :

براي خريد شورت بهتر است كه از يك فروشگاه بزرگ خريد كنيد . البته من در ايران هنوز فروشگاهي رو نديده ام كه شورت رو توي قفسه ها يا در مكان خاصي گذاشته باشند تا مشتري خودش اون ها رو برداره . توي بيشتر فروشگاه هاي بزرگ ايران ، قسمت فروش شورت يك قسمت جداگانه است كه يك فروشنده جداگانه دارد . حتي در فروشگاه هايي مثل شهروند كه خيلي به آزادي مشتري اهميت مي دهند نيز ، با اين كه شورت ها در قسمت عمومي فروشگاه گذاشته شده ، اما باز هم وقتي كه شما نزديك شورت ها مي شويد ، يك فروشنده مثل اجل معلق بر شما نازل مي شود تا مثلا شما را در خريد شورت ياري كند ! پس فعلا بايد فكر خريد شورت ، بدون مواجهه با فروشنده را از فكر خود بيرون كنيم !

خريد خود را با يك سوال آغاز كنيد :

بهتر است كه نوع شورتي را كه مي خواهيد بخريد از قبل تعيين كنيد و بعد از نزديك شدن و بررسي شورت ها ، خريد خود را با يك سوال شروع كنيد . مثلا : آقا اين شورت ها دونه ايه يا بسته ايه ؟ (اين سوال يكي از متداول ترين سوال ها در هنگام خريد شورت است كه عده زيادي آن را به كار مي برند ) .

نمونه سوال هاي ديگر به شرح زير مي باشد :

مدل هاي اسليپ تون كدوم ها هستند ؟
مدل هاي پادار كجا است ؟
از اين مدل ، رنگ ديگرش رو داريد ؟
اين ها سايز بندي هم دارند يا فقط تك سايز هستند ؟ و....

بعد از انتخاب شورت ، مي توانيد از جمله : " دو تا از همين بذارين من ببرم " استفاده كنيد . همچنين بهتر است كه شورت را به صورت تكي نخريد و حد اقل دو شورت بخريد . (هم براي استفاده در آينده و هم براي رعايت عرف اجتماعي !)

لازم به ذكر است كه بهتر است جنسيت فروشنده شورت و لباس زير ، با جنسيت خريدار يكي باشد . در بيشتر فروشگاه هاي لباس زير زنانه اين امر رعايت مي شود ، اما در مورد شورت هاي مردانه ، اين مورد كمتر رعايت مي شود . مثلا اگر شما يك پسر باشيد و در مغازه يا فروشگاهي قصد خريد شورت را داشته باشيد ، كاملا عادي است كه يك دختر فروشنده هم سن و سال خودتان بيايد و درباره شورت مورد علاقه تان از شما سوال كند !

هیچ نظری موجود نیست: