۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

مدفوع شناسي : مدفوع صبحگاهي

اخ و تف راه نندازين ! چون ان و مدفوع ، چيزي است كه همه انسان ها با آن سر و كار دارند و خود شما هم هر روز آن را توليد مي كنيد !

غذايي را كه در هنگام شب مي خوريم ، تبديل به مدفوع يا همان ان شده ! و صبح ها وقتي از خواب بيدار مي شويم ، از بدن ما دفع مي شود . وقتي كه در خانه هستيد ، با ان صبحگاهي مشكلي نداريد . اما وقتي كه صبح زود بخواهيد از خانه خارج شويد ، ممكن است كه اين ان براي شما مشكل ايجاد كند . مثلا در خيابان انتان بگيرد و ندانيد كه چه كار كنيد !

در زير ، به نكاتي اشاره مي شود كه مشكل شما را با ان صبحگاهي به حداقل مي رساند !

1 - ان صبح ، معمولا در ساعت 5 صبح آماده دفع مي شود ! بنابراين ، اگر قبل از ساعت 5 صبح قصد خروج از منزل را داريد ، با خيال راحت از منزل خارج شويد .

2 - اگر از ساعت 5 صبح به بعد خواستيد از خانه خارج شويد ، حتما قبل از خروج ، يك بار تست ان را انجام دهيد . تست ان يعني اينكه حتي اگر احساس دفع مدفوع نمي كنيد ، باز هم به توالت برويد و يك زور امتحاني بزنيد . شايد ان داشته باشيد و خودتان ندانيد !

3 - تمام توالت هاي موجود در مسير خود را شناسايي كنيد تا بتوانيد در صورت لزوم به آن ها مراجعه كنيد . بهتر است مكان هايي را كه مي توان از آن ها به عنوان توالت ضروري استفاده كرد را نيز شناسايي كنيد . مانند ديوار هاي خرابه و....

4 - اگر قصد خروج از منزل بعد از ساعت 6 صبح را داشتيد ، حتما بايد در خانه عمل ريدن را انجام دهيد . چون از اين ساعت به بعد ، به احتمال زياد ان شما آماده است !

5 - از پرسيدن اين كه توالت كجا است ؟ نترسيد . اگر در اتوبوس يا وسايل حمل و نقل عمومي هم هستيد ، باز هم مي توانيد از ديگران درباره نزديك ترين توالت سوال كنيد . هميشه به خاطر داشته باشيد كه انسان هايي كه شما از آن ها خجالت مي كشيد ، افرادي گذري و عبوري هستند و شما را نمي شناسند و شما هم ديگر آن ها را نمي بينيد . پس از ديگران سوال كنيد و نترسيد !

6 - هميشه قبل از خروج از منزل ، تست ادرار را هم انجام دهيد . تست ادرار دقيقا مشابه با تست ان مي باشد و هميشه بايد اجرا شود !

هیچ نظری موجود نیست: